Gotland

Jag ränner i trädgårn med stölvlarna på. jag stör mig på alla äpplen som ligger och blir fula under träden. det blev många spann äpplen att kasta i hagen.. Utforskar gårdens alla hörn, bodar, verkstäder, loft på nytt. Hackar bort ogräs från rabatterna och kommer in med allt annat än rena händer.

Myskväll hos Gunilla med fam i fredags, blev bjuden på både fika, middag och idol.
På lördagen tog vi fart mot kräklingbomarknad. Inga fynd för mig, men en bakad potatis på marknaden är ett måste. Trängdes bland vuxna, gamla, barn och hundar. Medans östercentrum ekar skrämmande tomt.

Kvällen dansade jag och lillasyster en sista gång på hp5. En sista gång på länge i alla fall. Sist kvar på öster som vanligt innan pappa kom och hämtade hans två trötta tjejer.

Fikade med fina Nina i måndags. Känns som evigheter sen fast ändå igår sen sist vi sågs. Fina, fina Nina. På kvällen kom en liten del av släkten med paket. Jag bjöd på hemmagjord hallonglass, hallongrottor (har jag sagt att vi odlar hösthallon?), mammas rulltårta och så bullar & kaffii.

Igår hälsade vi på gammelfarmor Ann. Det blev fika och många historier från förr berättade för oss.

MQ sergelgatan ringde och ville ha en intervju. Hon hade hört talas om mig, trots att jag inte ens sökt där. Bara att tacka o bocka.

Idag är det min sista dag på ön. Som vanligt känns det sådär jobbigt som det alltid gör.
Mamma lämnar oss ikväll för varmare breddgrader med juntan medans vi får vara kvar i regn o rusk. Inte alls avundsjuk.

I morgon går flyget mot storstaden och jobb på södermalm.

Tack för den här gången älskade ö.










I det här huset i västergan vid havet ska jag bo i framtiden. Eller varför inte vid själsö?

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Lycka till med allt i Stockholm!

Vi här på Ön finns alltid kvar!

Kram!!

2011-09-14 @ 22:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0